Базова процедура притирання гальм для міської їзди

Що таке притирання гальм?

Для досягнення максимальної ефективності гальмівної системи, колодки та гальмівні диски повинні бути сумісні один з одним. Процедура притирання гальм дозволяє забезпечити таку сумісність. Це досягається шляхом комбінування швидкості, температури, тиску в системі та інерції. Притирання також залежить від власних хімічних властивостей матеріалу колодок і дисків. Настійно рекомендується завжди використовувати лише сумісні між собою колодки та гальмівні диски.

Переваги притирання:

  1. Поступове нарощування температури загартовує диск та усуває можливість виникнення теплового шоку у матеріалі диска.
  2. Випалюються різні залишки та волога з клею навколо робочої поверхні колодок. Після встановлення нових колодок не можна відразу проводити різкі гальмування, оскільки від сильного нагріву компоненти клею перетворюються на газ під високим тиском, який буквально відокремлює робочу поверхню колодки від диска, що призводить до значного послаблення гальмівного зусилля. Цей ефект відомий як "green fade".
  3. Під час притирання на поверхні гальмівного диска утворюється так званий перехідний шар, завтовшки кілька мікронів. Цей шар є дуже ефективним джерелом сили тертя. В іншому випадку, при використанні нових дисків без перехідного шару тертя забезпечується за рахунок зрізання або вгризання в нерівності на поверхні диска. І це призводить до зниження загальної ефективності гальмівної системи.
  4. Робочі поверхні колодок та дисків притираються до практично ідеальної геометричної відповідності, що збільшує площу контакту та, відповідно, силу тертя.
  5. Ефективність комбінації нових колодок та нових дисків без притирання буде вкрай низька. Це зумовлено різнорідною структурою та властивостями двох робочих матеріалів. Притирання дозволяє утворити стабільний перехідний шар.
  6. Якщо не провести притирання, то утворення стабільного перехідного шару може забрати дуже багато часу. Іншими словами, на поверхні гальмівного диска постійно відтворюватиметься новий перехідний шар, який не може залишатися стабільним довгий час. Цей ефект знижує ефективність гальмівної системи та прискорює знос її компонентів.

Як правильно притерти гальма?

Завжди дотримуйтесь рекомендацій виробника гальмівних колодок.

  1. Після встановлення нових гальмівних дисків та/або колодок, зробіть 8-10 плавних гальмувань (уповільнень) зі швидкості 50-60 км/год, без повної зупинки, додаючи помірний тиск на педаль гальма.
  2. Зробіть додатково 2-3 уповільнення без зупинки зі швидкості 60-70 км/год, докладаючи значного зусилля на педаль гальма.
  3. НЕДОПУСКАЙТЕ БЛОКУВАННЯ КОЛІС ПРИ ГАЛЬМУВАННІ!
  4. Дайте гальмівній системі охолонути протягом 15 хвилин, як мінімум.
  5. Уникайте різких гальмувань протягом як мінімум перших 200 км.

Після цього ваші нові диски готові до нормального використання. Врахуйте, що повне притирання гальм може зайняти до 300-500 км, залежно від стилю їзди. Під час цього періоду постарайтеся уникати різких гальмування до зупинки з великих швидкостей!

Представник
Рекомендуємо подивитись
JAOS
jaos-ukraine.com
Safari
aps-safari.com.ua